Belarusia, The Landlocked Country

Via postcrossing I have received and sent postcards from and to Belarus. I am curious about the country. I knew that this country is located somewhere near Russia and I believe they speak Russian, but I want to know more about the country. So, I check out two trustworthy sites the CIA World Factbook and also the country’s official website.
Belarus - Europe map


Belarus is a landlocked country, meaning it borders by land. Ukraine in the south, Poland in southwest, Russia in west and Lithuania and Latvia in the north. The official name of the country is the Republic of Belarus.  The country attained its independence in 1991 after once it became a constituent republic in the USSR.  It is a presidential republic country with Minsk as its capital city. The country’s first president is Aleksandr Lukashenko, he won the election in 1994. The president has ruled the country for 16 years, wow it’s quite a long time for a president to be elected 4 times. Anyway the 9,503,800 population country has very close political and economy relations to the Russia.

Belarusian is the major ethnicity. Russian, Polish, Ukrainian, and Jewish are the other ethnicity live in Belarus. The languages use in the country are Belarusian and Russian. Most people work in industry and agriculture. Belarus main industries are metallurgical, mechanical engineering, cars, machine-tool, etc.  And according to 2010 data Belarus has 8927 thousands hectares of farmland which then cultivated by its people.

Belarusian celebrates its independence day on 3 July. Belarusian national costume is still popular but usually worn only on festival days and for celebrations. The people are also skillful in weaving, woodworking, and glass blowing as their traditional arts and crafts. Here i attached a video of Belarusian folk dance




It is such an interesting fact about Belarus. Thank you for the postcard. It did trigger me to search and find out more about the country.

Source: 
The Official Website of The Republic of Belarus : http://www.belarus.by
____________________


Melalui postcrossing Saya telah menerima dan mengirim kartu pos dari dan ke Belarusia. Saya ingin tahu tentang negara ini. Saya tahu bahwa negara ini terletak di suatu tempat di dekat Rusia dan saya tahu mereka berbahasa Rusia, tapi saya ingin tahu lebih banyak tentang negara ini. Jadi, saya mengecek dua situs yang dapat dipercaya CIA World Factbook dan juga situs resmi negara tersebut. Ternyata…..

Belarusia adalah negara landlocked, yang berarti perbatasan dengan tanah. Ukraina di selatan, di barat daya Polandia, Rusia di barat dan Lituania dan Latvia di sebelah utara. Nama resmi negara ini adalah Republik Belarusia. Negara ini meraih kemerdekaan pada 1991 setelah sebelumnya menjadi sebuah republik konstituen di Uni Soviet. Bealrusia adalah negara republik dengan presiden Minsk sebagai ibukota. Presiden pertama negara ini Aleksandr Lukashenko, ia memenangkan pemilu pada tahun 1994. Ia telah memerintah negara itu selama 16 tahun, wow itu cukup lama bagi seorang presiden untuk dipilih 4 kali. Sebagai tambahan, negara berpenduduk 9.503.800 jiwa ini memiliki hubungan politik dan ekonomi yang dekat dengan Rusia. 

Belarusia adalah etnis utama. Rusia, Polandia, Ukraina, dan Yahudi adalah etnis lain hidup di Belarusia. Bahasa yang digunakan di negara tersebut adalah bahasa Belarusia dan Bahasa Rusia. Kebanyakan orang bekerja di industri dan pertanian. Industri utama adalah industri metalurgi, teknik mesin, mobil, mesin-alat, dll Dan menurut data tahun 2010, Belarusia memiliki 8927 hektar lahan pertanian yang kemudian diberdayakan oleh rakyatnya. 

Belarusia merayakan hari kemerdekaan pada tanggal 3 Juli. Baju tradisional masih populer diapaki tetapi biasanya digunakan hanya pada hari-hari festival dan perayaan. Orang-orang juga terampil dalam menenun, pertukangan, dan meniup kaca sebagai seni tradisional dan seni kerajinan.
 
Ini adalah sebuah fakta menarik tentang Belarusia. Terima kasih atas kartu posmu, teman. Kartu posmu membuatku penasaran untuk mencari informasi dan mengetahui lebih lanjut tentang Belarusia. 

Post a Comment

0 Comments

advertise