Maharani Zoo and Cave

On the 4th of November 2011, I visited Maharani Zoo and Cave . It is located in a town called Lamongan, East Java. I’ve never visited this new   renovated tourism spot before.I thought I would see big, muddy, humid cave, but I was wrong. I saw nice indigenous animals from other countries in its zoo collection and I also nice gems collection in its museum.
There are dozens of animals in the zoo. Though it doesn’t have a big zoo, but Maharani Zoo and Cave has nice collection such as albino kangaroo, a real big hippo, huge iguanas, llama, and my favorite as always are the camels. Wait, I forgot to mention its bird’s cage. Though the zoo only has parakeets but thesecute birds are just too adorable to be missed.
Next is the cave itself. The cave is well managed and I was amazed by how the cave has been formed by nature for hundreds of years. That’s super cool. It’s hot and humid inside the cave though there were some big giant fans. However it was a nice and clean cave.
The other spot which took my breath away was a small museum where hundreds of gems and fossils are kept. I saw big jade, amethyst, sapphire, and other beautiful mineral gems. The fossils were also super awesome. You should visit this place one day if you haven’t visited yet. With IDR 25,000 you could enjoy magnificent combination of zoo; cave; and precious gems,isn’t it cool?
Thx for Dewi Cahya and Ema Yuwana for documenting the trip




Me and my students Desy and Dewi

       Pada tanggal 4 November 2011,saya mengunjungi Goa dan Kebun binatang Maharani. Leatknya di kota Lamongan, Jawa Timur. Saya belum pernah mengunjungi tempat ini sebelumnya ketika belum direnovasi. Awalnya saya berpikir saya akan melihat goa besar yang lembab dan berlumpur. Ternyata saya salah. Saya melihat banyak hewan khas dari beberapa Negara di koleksi kebun binatangnya, saya juga melihat koleksi batu-batu berhargadi museumnya.
Ada puluhan hewan di kebun binatang. Walaupun kebun binatangnya tidak besar tapi koleksinya sungguh unik, misalnya kanguru albino, kuda nil yang benar-benar besar, iguana raksasa, llama, dan favorit saya onta. Tunggu, saya lupa menyebutkan kandang burung di kebun binatang ini., Walaupun isinya hanya burungparkit, tapi burung-burung kecil ini sungguh menggemaskan, sangat sayang untuk dilewatkan.
Selanjutnya sang goa sendiri. Goa ini dikelola dengan baik dan saya terpana dengan keindahan goa yang terbentuk secara beratus-ratus tahun lamanya oleh alam. Ini benar-benar keren! Walaupun di dalam goa sangat lembab dan panas, oleh pengelola disediakan beberapa kipas raksasa. Goa ini juga sangat bersih kok.
Tempat lain yang membuat saya sangat terpana adalah museum kecil yang berisi ratusan batuan berharga dan fosil. Saya melihat giok besar batu kecubung, safir, dan batuan mineral berharga lainnya. Koleksi fosilnya juga keren. Kamu harus mengunjungi tempat ini jika belum pernah. Cukup membayar Rp. 25,000 kamu bisa menikmati poerpaduan unik kebun binatang; goa; dan koleksi batuan berharga lain. Keren kan? 
Terima kasih pada Dewi Cahya dan Ema Yuwana yang telah mendokumentasikan kegiatan ini.

Post a Comment

0 Comments

advertise